Jag har en tendens att när jag väl börjat göra något kasta mig in i det ordentligt. Som när jag precis lärt mig baka cupcakes, då gjorde jag det flera gånger i veckan! I somras skulle jag göra 6 st haklappar till min dotter, tänkte det var kul att sy egna istället för att köpa, för då får man ju bestämma färg etc helt själv. Hade inte sytt sen syslöjden i skolan, men det blev riktigt bra!
 
 
Så det resulterade i att jag åkte och köpte mer vaxdukar och sydde och sydde och tillslut hade jag gjort 45 haklappar. VAD SKA MAN MED 45 HAKLAPPAR TILL???? Men fina blev dem iallfall. Jag har valt bra vaxdukar (dvs lite dyrare och utan farliga ämnen) och gillar när de är lite retro-lika. Här kommer ett  urval!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och ikväll blir det pulled pork i hamburgerbröd med min hemmagjorda barbequesås, kommer bli riktigt gott. Recept på pulled pork hittar ni här.
 
Pulled pork in the making!
 
Sen vill jag slå ett slag för mitt recept på hamburgerbröd, det är riktigt bra. Oftast tycker jag att bröden man gör själv blir så kompakta och mer som frallor, men inte detta! Receptet på mina hamburgerbröd finner ni här.
 
 
 
Detta är riktigt bra fredagsmat, fast man måste förbereda i god tid innan. Min man är pappaledig så det är han som har gjort köttet (och han valde att ha ugnen på 100 grader och låta det stå inne lite längre, blev riktigt bra!). 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej