Cake pops är väldigt enkelt att göra, och ser väldigt fina ut! Och barnen älskar dem! Inför lite julmys i söndags gjorde jag röda och gröna cake pops och de var väldigt uppskattade. 
 
 
För mer info om hur man gör cake pops kan ni titta här
 
Jag tog nu 1/2 burk pepparkakor (hade inte hunnit gör egna) och sen mixar jag dem i en matberedare. Tillsätter därefter 1 msk philadelphiaost, mixar lite till och kollar konsistensen. Så fortsätter jag så tills jag får en "smet" som precis går att rulla till bollar. 
 
Det blev 16 bollar. Jag rullar dem hårt så de inte smulas sönder. Sedan smälter jag lite candymelt och doppar ner pinnen i candy melt och sen sticker ner den i en boll. Låt kylas ner i kylskåp ca 30 min innan du täcker dem med candy melt och dekorationer. I mitt tidigare inlägg står det lite om candy melt, var du kan köpa det osv. Man kan också använda sig av choklad, men det kan vara lite svårare att få riktigt bra!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Såhär såg julmyset ut. Sticky-buns, glögg, praliner, chilitryffel, lakritskola och cake pops! 
 
 
 
Ja julgranen har redan åkt upp! Men vi åker till småland 19e december, så för att vi ska hinna njuta av den fick den komma upp lite tidigare! Håll utkik för fler "juliga" recept, jag har några till på lager!
 
cake pop jul, cake pops, pepparkaks cake pop,

1 kommentarer

Oslofru

08 Dec 2014 09:03

Hoppas du får en underbar start på denna veckan! :)

Kommentera

Publiceras ej