Denna brownien blir aldrig dålig. Den är superlätt att göra och blir saftig och god. Antingen äter man den som den är eller med lite pudrad kakao på eller så skär man den i små bitar och äter med chokladsås och glass som en perfekt efterrätt. 
 
50 gram smör
100 gram mörk choklad
1,75 dl socker
0,75 dl vetemjöl
1 krm salt
2 ägg
1 tsk vanlijsocker
 
1. Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret i en kastrull och blanda i chokladen (se till att smöret inte är kokande varmt bara!). 
2. Blanda i sockret i chokladröran och därefter äggen (viktigt att det inte är för varmt så att äggen koagulerar!)
3. Tillsätt därefter resten av ingredienserna. Blanda väl. 
4. Lägg i en brödform (min är ca 10x30) som du klätt med bakplåtspapper. 
5. Baka i ugnen i 30 min. Låt svalna och ha helst i kylskåp i några timmar innan du serverar!
 
brownie, saftig brownie, världens bästa brownie,

1 kommentarer

Ollie

19 May 2017 15:41

Detta låter verkligen otroligt gott. jag hoppas jag har någon i min bekantskapskrets som kan baka dem åt mig. Mina kokkonster är inte att skryta med tyvärr.

Kommentera

Publiceras ej