Dagarna innan och efter kanelbullens dag riktigt exploderade besökarantalet till min blogg, 15 gånger fler besökare per dag! Och självklart var ju det för att jag har ett riktigt bra kanelbullerecept! Det är jag riktigt stolt över för det blir alltid ett bra resultat, och det är ett enkelt ganska klassiskt bullrecept. Men jag känner att kardemummabullen kommer lite i skymundan, det finns ju inte en kardemummabullens dag, vilket jag tycker det borde finnas! Så nu bestämmer jag att idag är det kardemummabullens dag!
 
 
 
Och vill ni fira den hittar ni ett superbra recept på det här. Jag blir alltid förvånad varje gång jag gör mina kardemummabullar, för de är så fantastiskt goda!
 
 
 
 
Farinsockret ger dem en liten antydan till kolasmak, och nymalen kardemumma är ju fantastiskt. Om du har lite ont om tid kan du istället för att göra kalljäsning som i receptet på dessa kardemummabullarna kan du ta vetedegen från mitt kanelbullerecept, men fyllningen från kardemummabullereceptet! 
 
 
bästa kardemummabullarna, goda kardemummabullar, godaste fyllningen kardemummabullar, kardemummabullar, kardemummabullens dag,

Kommentera

Publiceras ej