Jag säger det igen, SMÖR. SMÖR, SMÖR, SMÖR är alltid hemligheten. Jag har länge gjort scones från ett recept men aldrig tyckt att de blivit riktigt bra. Så jag blandade ihop lite som jag kände för men fördubblade smörmängden och äntligen har jag ett riktigt bra recept på scones. Och här kommer det, direkt ur min kokbok!
 
 
 
Ber om ursäkt för handstilen! Det kan behövas lite mer än 7,5 dl vetemjöl, tillsätt mjöl tills degen går att arbeta med!
 
 
Låt svalna innan du serverar! Här hemma kör vi smör, philadephiaost och hallonsylt!
 
 
 
 
 
 
 
bästa sconesreceptet, goda scones, scones, smöriga scones,

1 kommentarer

Mia F

09 Apr 2015 08:19

1/2 dl honung? Lät väldigt mycket till en sån liten deg... 😎

Svar: Ja det är vad jag brukar ta men det är ju absolut en smaksak!
Mrs Mia Wallace

Kommentera

Publiceras ej