Jag älskar att baka och laga mat och att hitta på nya recept och maträtter. Har surfat runt i år för att hitta bästa recepten och har nu beslutat att helt enkelt samla mina bästa recept i en blogg.
 
Har varit i valet och kvalet angående en matblogg, å ena sidan tycker jag det är lite löjligt och tar tid, å andra sidan är det bra när någon frågar efter ett av mina recept eller när jag är bortrest och behöver mitt eget bullrecept! Så nu har jag bestämt att försöka arbeta med bloggen efter bästa förmåga.  Detta ledde till att jag visade min man senaste bilderna av en müsli jag gjort (var inte riktigt nöjd med bilderna) och han drog fram kamera och stativ och fotade själv, och vilken skillnad det blev! Detta ledde till att jag fick mycket bättre bilder, och han fick återuppta fotandet och fundera och experimentera för att få dem så bra som möjligt. (Receptet på müslin kommer inom kort!). Han har dock bestämt sagt att han inte är någon som fotar mat (vad det nu betyder), men har  lovat att jag får låna hans kamera  när jag vill!
 
Så från och med nu kommer det bara blir riktigt bra recept, fantastiska bilder ( därmed kanske inte flera uppdateringar per vecka!). Slutligen vill jag därmed säga, sprid adressen vidare! Berätta för din kompis om denna sida om de behöver en ny efterrätt, någon god fredagsmat eller något bakningstips! 
 
 Här kommer lite bilder där ni kan se skillnaden på bild tagen med mobilkamera och med systemkamera! Receptet på müslin kommer inom kort!
 
 
Mobilkamera
 
Systemkamera
 
 
 
Mobilkamera
 
Systemkamera
 
 
 
 

1 kommentarer

Klara

04 Aug 2014 15:56

I like!!!

Kommentera

Publiceras ej